lauantai 14. kesäkuuta 2014

Alku

Ensimmäinen postaus eli heipä hei kaikille! Täällä kirjoittelee Saara, 24-vuotias englantia opiskeleva yliopisto-otus Oulusta. Olen lähdossä vuodeksi kauas kotoa ja olen päättänyt kirjoittaa blogia tuon vuoden ajan. Tästä se siis lähtee ja vieläpä hyvissä ajoin ennen varsinaista lähtöpäivää! Tuskin olisinkaan saanut blogia pystyyn enää lähdön jälkeen...

Tänä vuonna kohdalleni pätkähti siis yhdenlainen lottovoitto, kun Hokkaidon yliopisto Japanissa päätti hyväksyä vaihtohakemukseni. Vietän syyskuusta lähtien kokonaisen vuoden Sapporossa ihmettelemässä Japanin meininkejä! Olen odottanut tällaista mahdollisuutta kymmenisen vuotta, joten lähtö tuntuu vieläkin aivan uskomattomalta... Itse asiassa aloitin opiskeluni nimenomaan Oulun yliopistossa (myös Itä-Suomen yliopisto avasi minulle ovensa) osittain koska minulla oli varma tieto siitä, että Oulun yliopiston kautta minulla olisi joskus mahdollisuus lähteä vaihto-opiskelijaksi Japaniin.

"Mutta Saara, miksi blogillasi on niin kummallinen nimi?" Hyvä kysymys Saara, annahan kun selitän (...). Kuten joku saattoikin hoksata, on "soijapavut vihoissaan" anagrammi sanoista "vaihtovuosi Japanissa"! Miksi valitsin tämän nimen? No, ensinnäkin koska "vaihtovuosi Japanissa" on hitusen liian tylsä nimi minun makuuni (ja tarkistamatta voisin arvailla sen olevan jo varattu). Toisekseen... koska pystyin! Lisäksi, koska suomi on suomea, "soijapavut vihoissaan" voi tarkoittaa joko tätä

tai tätä!

Miten olisin voinut valita minkään muun nimen? Ah, suomen kieli, kuinka sinua armastan.

Perustin tämän blogin ennen kaikkea itseäni, perhettäni sekä ystäviäni varten. Perhe ja ystävät saavat näin mahdollisuuden lueskella kuulumisiani (tuskin ihan joka päivä tulee rupateltua nimittäin), ja itse saan purkaa ihmeellisiä ajatuksiani ja pohtia vaihtovuotta kirjoitetussa muodossa. Win-win? Toki olen iloinen, jos Japanista tai vaihto-opiskelusta tai vaihto-opiskelusta Japanissa kiinnostuneetkin saavat blogistani jotain irti! Yritän myöhemmin parhaani mukaan kertoilla myös käytännön järjestelyihin liittyvistä asioista (hakuprosessit sun muut), ja minulta saa toki myös kysellä mitä mieleen juolahtaa!

Ei muuta, palataan asiaan myöhemmin~

2 kommenttia:

  1. Huippua. Pitää yrittää syksyllä seurata sinun edesottamuksiasi ja verrata omiin. Oon miettinyt jos kirjoittais omaa vaihtoblogia Englannin Leicesteristä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo jee ehdottomasti haluan lukea sinunki blogia kuten jo sanoinkin :) Muista ilmotella sitten kun se on pystyssä!

      Poista